You’re uninvited…..

You’re uninvited…..

“Allah doesn’t give you the people you want, He gives you the people you need. To help you, to hurt you, to leave you, to love you and to make you the person you were meant to be.”

Aku di panggil hipokrit, tak sedar diri, perampas kekasih cinta pujaan hati, dikasihani kerana cakap tak serupa bikin posting-posting tentang agama macam diri tu baik sangat dan mulia, sedangkan hakikat nya?….. secara jujur nya aku sangat marah tapi lepas 2 hari….aku bersyukur kerana ditemukan dengan orang sebegini yang ego, terlalu sombong dan bongkak dengan dagu menongkat dunia. Hidup penuh dengan angan-angan dan fantasi, hati dipenuhi dengan rasa iri dan dendam, hebat sungguh sandiwara didunia ini bukan? Dari sini aku belajar tentang hati manusia, jadikan iktibar, pengajaran, akan sentiasa ada orang yang benci dengan kita. Tuduh lah aku macam-macam, aku tahu siapa diri aku, dari mana aku datang, apa yang telah aku lakukan. Aku ini ‘work-in-progress’ hanya hamba yang tak sempurna, tak kan nak diwar-warkan amal ibadat yang dilakukan? Untuk apa? Mencari pengampunan dari tuhan atau hanya untuk menunjuk2? Ada aku sebut yang kau tu akan masuk neraka dan banyak buat dosa? Tak kan? Apa yang aku selalu sebut? STATUS diri. Kau kata kau tak terasa pun tapi kenapa marah dan terus sebut aku manusia hipokrit yang cakap tak serupa bikin? huh… lucu, lawak yang amat gampang.

Kau kesian dengan aku? Terima kasih tapi rasa nya lebih baik mengasihani diri sendiri. Aku bersyukur hidup aku walaupun tak sempurna dan hebat, masih dikelilingi oleh orang-orang yang betul kasih dan sayang pada aku. Aku masih ada ibu bapa yang sayang kan aku, adik beradik yang walau selalu tak sependapat dan menyakitkan hati, sayang dan ambil berat tentang aku, rakan-rakan yang walaupun tak ramai tapi betul-betul ikhlas dan jujur dalam persahabatan, bukan berpura-pura, mengambil kesempatan, memandang rendah dan penuh iri. Aku sangat bersyukur…. So please….aku hargai perasaan kesian kau tu tapi its not needed. Kau tak terasa kan? Aku hairan kenapa kau masih lagi datang menyibuk baca blog aku ni, kerana kesian ke? Tak payah kot datang lagi, nanti kau sendiri yang sakit hati but then……. kau tak terasa kan…?????

Im a lion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>