Pantang

Pantang

Pantang atau berpantang dalam bahasa melayu atau confinement dalam bahasa mat salleh, ikut pemahaman aku yang tak masuk unibersiti ni ialah tempoh selepas seorang perempuan mengeluarkan anak untuk merawat diri dia….. Aku memang tak de lah melalui berpantang ni sebab tak pernah beranak lagi…tapi tau lah sikit-sikit melalui observation sekeliling dan kawan2 yang dah pernah meletup….. Rata-rata kalau yang aku kenal tu memang pantang….tapi pantang nampak…. kata tak boleh minum air banyak, bantai minum banyak, air gas, air sejuk….bantai….. kata doktor tak marah pun..? Pastu sendiri menyosal sebab asal jumpa member2, mesti tanya..eh ko ngandung lagi??? Bila due?? muahahahaha… lawak..

Lagi satu tak de kena mengena dengan beranak tapi lebih kepada expression….. pantang tok nenek aku lah!! atau aku memang pantang betul!! Yang ini pun pada aku lawak, tok nenek ko yang pantang, ko sibuk apasal? Ko punya pantang, ko punya pasa llah kan..? hahahahahaha…. lawak tahap gabanz juga….

And then jenis pantang nampak peluang nak masuk jarum….. Ini yang paling aku tak tahan la… geli hati ada, marah ada tapi lebih kepada marah sebenarnya! Adooiiiiiii!! Pantang betul nampak peluang, tak kira lah peluang pasti dapat ke, tak pasti, ┬áterus nak masuk jarum yaaaaa…? Sudah-sudah la tu… tak payah nak memancing ok….? Tak payah nak bertanya khabar… Tak payah mengutus rasa rindu…..Tak payah utus rasa cinta…..tak payah nak sibuk2… Kehebatan ko tu memang aku tak boleh challenge….siapa lah aku…hanya seorang MAK JANDA (gelaran favourite ko untuk aku kan…?)

Muahahahahahahahaha….. geli hati dan ketiak… Kalau paham diam2 sudah, pi main jauh2 dan jangan ganggu, tak paham, mokcik tak boleh nak buat apa lah sebab dah memang jenis tak reti bahasa….

ammak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>