Jom Mamam – Sup Sayur & Fishball

Jom Mamam – Sup Sayur & Fishball

Dah beberapa hari tekak tak berapa best and badan sengal2 demam… Bila macam ni biasalah.. tekak mesti nak makan yang berkuah2, nak hirup sup… Hari ni masak sup sayur, goreng ayam and buat sambal kicap yang pedas….hhmm… simple but oh, so sedap!

Lauk macam ni lagi lah ada orang tak suka nak makan… hihi ­čśŤ Masak pun senang bangat… Kisar ikan bilis, bawang putih dengan 2 biji buah keras. Tumis, letak air, letak lah sayur apa korang suka (aku letak cendawan tiram dgn sayur kubis cina), letak fishball, tauhu, letak fucuk, soohoon, bunga kincam kering (pendek kata boleh letak apa saja asal halal), letak sos tiram sikit, minyak bijan sikit, ┬áperisakan, abis citer…. Sangat sesuai untuk hari2 malas dan tak kuasa nak masak…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>